AUTO-KENNIS

Omdat een goede auto kopen nog altijd beter is dan de beste garantie!

Schadeauto

Aankoopkeuring en schadeverleden:

“Een slecht herstelde grote schade komt nooit meer goed”

SCHADE vs schade:

De ene schade is de andere SCHADE niet. Een kleine aanrijding met een barst in de bumper en een deukje in een spatbord of wat flinke krassen, is natuurlijk technisch gezien helemaal geen probleem. Met sommige kleuren blijft het moeilijk om de nieuwe of herstelde onderdelen weer in precies dezelfde kleur te spuiten en kan het alsnog iets zichtbaar zijn dat er aan de auto gespoten is.

Zware schade:

Anders wordt het bij een zware schade. In theorie en zelfs in de praktijk, kan deze volledig en goed hersteld worden. In de dagelijkse praktijk worden dit soort schades echter vaak niet goed hersteld. Omdat goed herstel, vervanging van veel dure onderdelen zou betekenen. Veel werk en veel tijd zou kosten. Het lassen, richten en meten. Het goed behandelen na de reparatie tegen roest van onder andere de binnenzijde van aangelaste carrosserie-delen. Dit is vaak zo duur dat vaak voor een goedkope ‘beun reparatie’ gekozen wordt.

 

Total-Loss:

De auto die Totall-Loss gereden werd en waar de verzekeraar de waarde van vergoedde. Die komt nog al eens toch weer terug op de weg. Het wrak wordt vaak opgekocht door een handelaar. Een handelaar die ‘zijn adresjes’ heeft om de auto voor een spot-prijs weer te laten lijken, op de auto die hij ooit voor het ongeval was.

Als leek is het moeilijk te constateren of een auto schade heeft gehad. Laat staan in te schatten of het een lichte of een zware schade betrof. Je kan kijken of je kleur-verschil ziet, of dat naden niet helemaal gelijk zijn aan de auto. Maar zelfs dat zegt niet altijd alles.

 

Voorkom een miskoop!

Door goed zelf te letten op sporen welke kunnen duiden op een schadeverleden. Al kunnen die sporen je ook ‘op een verkeerd been zetten’.

Zo kan je al kleurverschil hebben als een auto gespoten is door een kras veroorzaakt door een winkelwagentje. Ook zijn er auto’s waar de naden vanuit de fabriek al niet helemaal gelijk zijn. Bovendien zijn er genoeg auto’s die volledig overgespoten worden, zodat je geen kleurverschil ziet en zijn er auto’s waarbij bij bijvoorbeeld het vervangen van de distributie de bumper gedemonteerd wordt. Die wordt zelden weer op de millimeter gelijk terug gemonteerd.

 

Laat uw aanstaande auto dan ook keuren voordat u deze koopt. Bij Auto-Kennis wordt iedere auto met een lakdiktemeter gecontroleerd Bij een overgespoten deel of delen doen we altijd aanvullend onderzoek !

De Schade-Auto | Een voorbeeld:

Auto-Kennis Aankoopkeuring op een Chrysler:

De potentiele koper van een mooie Chrysler Town & Country schakelt ons in voor een aankoopkeuring.

Het voertuig wordt verkocht via een particulier acount op marktplaats. De verkoper gedraagt zich als een echte handelaar. 

De auto is volgens opgaaf verkoper volledig in orde. Bij onze lakdiktemeting komen vreemde waardes naar voren welke wijzen op schadeherstel. Er zijn bovendien sporen van slecht herstel. Als we met een endoscoop aan de binnekant van de carrosserie willen kijken, geeft de verkoper opeens geen toestemming meer voor verder onderzoek.

Omdat we nu wel een chassisnummer hebben, kunnen we om onze nieuwsgierigheid te bevredigen op verder onderzoek gaan.

De zo mooi lijkende Chrysler welke voor € 25.950,- werd aangeboden, werd kort ervoor verkocht in Amerika voor $ 2925 !

 

Laat een keuring uitvoeren op uw toekomstige auto om een miskoop te voorkomen!
Schade-Auto

Een goede aankoopkeuring voorkomt dat u een slecht herstelde schadeauto koopt

Schade van binnenzijde

Bij deze Volvo had de ‘schadehersteller’ de versteviging uit de linker achterhoek gezaagd. Wat slordig laswerk en kloppen met een hamer moesten het plaatwerk weer wat in model brengen. Aan de buitenzijde zat al een barst in de plamuur en de lak. Plamuur die er veel te dik op zat.

Een Volvo na slecht schade-herstel, zonder de originele stevige constructie. Met garantie op roest door barsten in de plamuur.

Zware slecht herstelde schades en de gevolgen:

De moderne auto wordt heel precies in mekaar gezet. Heel precies in de maatvoering van carrosserie en onderstel en in de bescherming tegen roest.

Ieder onderdeel van de auto past tot op de millimeter op mekaar. Vooral zaken aan onderstel zijn heel belangrijk. Voor de geometrie van de auto.  Belangrijk ook voor de wegligging zoals die bedoeld is.

Als na een slecht herstel die precieze maatvoering niet meer helemaal klopt, dan merk je dit helaas vaak te laat aan bijvoorbeeld ongelijke bandenslijtage. Die met uitlijnen niet meer op te lossen is. Een mindere, soms zelfs gevaarlijke wegligging t.o.v. andere auto’s van hetzelfde type. Vaak een enorme last van z.g. ‘side-slip’. Wat een vervelend of zelfs gevaarlijk weggedrag geeft bij regen.

Roest:

Ook wordt vaak de oorspronkelijke ‘roest-preventie’ van de fabrikant niet meer toegepast op plaatsen waar de auto gerepareerd werd. Een snel ingelast achterscherm, waarbij de lassen aan de binnenzijde van de auto, onttrokken aan het zicht, onbeschermd wachten totdat ze mogen gaan roesten. Een auto die ondeskundig werd ‘hersteld’, ziet er in eerste instantie van buiten schitterend uit. Maar ziet er een jaar later door de roest die zich van binnen naar buiten een weg baant, opeens heel anders uit!

 

Voorkom dat u een schade-auto koopt met alle gevolgen van dien! Laat een Auto-Kennis Aankoopkeuring uitvoeren op locatie.

Een slecht herstelde schade-auto achtervolgt je altijd met hoge kosten en veel ellende. Het kost vaak veel moeite om je recht te halen, als dit al lukt.

Een goede aankoopkeuring is essentieel om te voorkomen dat je nieuwe occasion een schade-auto blijkt te zijn!

Schade-Auto | De diensten van Auto-Kennis:

Vanzelfsprekend wordt bij de diensten van Auto-Kennis secuur gecontroleerd of de auto die u wilt kopen geen schade-auto is. Omdat u voor uw geld eenvoudigweg geen schade-auto hoeft te verwachten !

Een schadevrij verleden van een auto is essentieel.

Vanzelfsprekend komt dit uitgebreid aan bod bij onze Keuringen en Aankoop-Begeleiding, maar ook bij ons Auto-Advies .

maandag9:00 — 19:00
dinsdag9:00 — 19:00
woensdag9:00 — 19:00
donderdag9:00 — 19:00
vrijdag9:00 — 19:00
zaterdag9:00 — 13:00
zondagGesloten

Het is woensdag 4:39we zijn GESLOTEN